בריאות

תה וקפאין

תה שחור

איפה הקפאין שלי!!!
רובנו התרגלנו לשתות קפה כדי להעלים עייפות, כאבי ראש וחוסר ומוטיבציה במהלך היום בזכות הקפאין
אחרים החליפו אותו בספל תה מרגיע.
תכולת הקפאין בקפה גבוהה יותר (בן 90-200מג לכוס) והיא עוזרת לכווץ כלי דם במוח, להפחית מגרנות וגם עייפות,
לעומתו התה (בן 25-37מג לכוס בתה הירוק והאולונג) עוזר להירגע ולהילחם ברדיקלים חופשיים בגוף .
התה עשיר בנוגדי חמצון (פוליפנולים) וברכיבים בעלי פוטנציאל למאבק בסרטן ומניעתו ונחשב בעל תכונות תרפויטיות ומרגיעות.

פוליפנולים נמצאים במיוחד בתה ירוק ועדיף לשתות תה חם (לא רותח מומלץ על 60 מעלות) ולא קר,
נוגדי החמצון הללו מגינים על הגוף מהנזק שגומרים לו הרדיקלים החופשיים.

שתייה מרובה של תה מסייעת בהאטת תהליכי ההזדקנות, הרס תאים בגוף, ניקוי רעלים ולכן מפחיתה סיכון למחלות רבות כגון :
סרטן מחלות לב מחלות קוגניטיבות כגון אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד.
לפי הרפואה הסינית תה ,למרות ששותים אותו חם, הוא משקה “מקרר” (במיוחד התה הלבן) ולכן מסייע בהורדת חום!!!

אז מה אתם מחליטים?

פעם חשבתם לעצמכם למה קפה והתרסקות הולכים טוב ביחד?
קפה ו״התרסקות״ הולכים יד ביד. תה יכול להמריץ אותך יותר זמן בלי התרסקות. כדי להבין כיצד, עליכם להבין תחילה כיצד קפה גורם לכם להתרסקות ועייפות!!!

קפה מייצר באופן זמני אנרגיה וערנות על ידי חסימת קולטני האדנוזין במוח וגורם לו לקחת קפאין במקום אדנוזין. אדנוזין הוא מולקולה שחיה באופן טבעי במוח ומייצרת תחושת עייפות. החסימה מתבצעת על ידי הדמיון המבני ההדוק של הקפאין ושל אדנוזין. בעוד שמולקולות הקפאין נקשרות לקולטני אדנוזין, אדנוזין הולך ונבנה בצד.

“ההתרסקות” הידועה לשמצה מגיעה כאשר הקפאין עוזב את הגוף. פחות קפאין פירושו יותר אדנוזין. רמות גבוהות של אדנוזין מפגיזות את המוח ומדחיקות את אחד מהמריצים הטבעיים של המוח, דופמין, מה שבתורו גורם לעייפות.

בניגוד לקפה, תה ירוק ושחור מכילים קטצ’ינים, פלבנואיד ונוגדני חמצון שעובדים יחד בכדי להביא לתוצאה יותר יעילה. הוכח כי catechins בתה משחרר לאט את הקפאין במקום להשתחרר בבת אחת, בעוד L-Theanine מרגיע את הגוף ומנטרל את ההשפעות הקשות של הקפאין מבלי להפחית את האנרגיה. המשמעות היא אנרגיה בת-קיימא שלא תיעלם בעוד מספר שעות.
יש המון סיבות טובות למה לשתות תה – זו רק אחת מהן!!!